Soon Cup 2024

Av: Kaja Magnussen  |  Publisert: 11. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

LAST CALL :-) Har du prøvd denne type turnering før? Bli med på en uhøytidelig og gøy turnering. Påmelding innen torsdag 13/6 kl 22.00

Dette er en uhøytidelig turnering der Soon Golfklubb og kompisgjengen i Ruff Fairway møtes til matchspill basert på Ryder Cup-formatet.
I fjor vant kompisgjengen for første gang, så nå må Soon samle sine beste spillere og vise hvor skapet skal stå.
Dette er en turnering der handicap regnes inn i oppsettet. Det betyr at du får slag tildelt ift. ditt handicap. Alle har med andre ord mulighet til å bidra for sitt lag.
Det er 24 spillere som kan delta. 12 på hvert lag, men det er også behov for reserver. Så det er første spiller til mølla som gjelder.
Det er 18 påmeldte tirsdag 9/6.
Vi spiller etter følgende oppsett:

Lørdag:

1: Fourball match over 9 hull - her spiller to og to mot hverandre og det er den med best score fra hvert lag som teller i matchen.
Starttid første: 0900
2: Foursomes match over 9 hull - her spiller to og to spillere mot hverandre og de slår annethvert slag på samme ball.
Starttid første match: 11:20
3: Greensomes match over 9 hull - her spiller to og to mot hverandre og på hver side slår begge spillere ut fra tee. Deretter spiller man annethvert slag på samme ball.
Starttid første match: 15:32

Søndag:

Det spilles 12 matcher over 18 hull. Dette er vanlig singelmatch der to spillere møtes og kjemper mot hverandre hull for hull.
Starttid første match: 0900
Runding første match: 11:16