Regelseminar for deg som vil lære enda mer om regler

Av: Marianne Haugland  |  Publisert: 21. januar 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nivå 1 regelseminar er første trinn i NGFs tre-trinns program for regelopplæring, og avholdes over én dag (8 timer). Vil du delta?

teested
Regelseminarene og materiellet er utviklet av R&A og avholdes av nasjonale golfforbund over hele verden. Det er NGF som har rettighetene til å oversette og avholde R&As regelseminarer på Nivå 1 og 2 i Norge.

Bli med på Regelseminar på Losby, lørdag 9. februar kl. 9-17.

Soon GK dekker kostnadene ved å delta på regelseminaret. Les mer om seminaret nedenfor og send en epost til Marianne Haugland (klikk her) om du vil delta, så samler vi påmeldingene. Si fra så raskt du kan, det er begrenset med plasser, og senest innen torsdag 31.1.

Fra 1. januar 2019 gjelder nye regler for golfspill og det er en hel del som er endret. Nivå 1 regelseminar er et enkeltstående seminar som er åpent for alle som ønsker å lære mer om golfreglene. De som har lyst til å lære enda mer kan etter å ha fullført Nivå 1 melde seg på Nivå 2, men dette er selvsagt frivillig.

NGFs tre-trinns regelopplæring
(1) Nivå 1 regelseminar (én dag) - tar for seg de grunnleggende reglene.
(2) Nivå 2 regelseminar (to dager) - dykker mer ned i reglene og gir mer kunnskap og en grundigere forståelse av reglene.
(3) Nivå 3 regelseminar (fire dager i Skottland) – for erfarne Dommere/Tournament Directors.

Forhåndskunnskap  Nivå 1
Litt/liten kunnskap om golfreglene, alternativt en grunnleggende forståelse

Målgruppe
• Golfspillere på alle nivåer som ønsker å få mer kunnskap om reglene til hjelp i eget spill
• Golfspillere som ønsker å «friske opp» regelkunnskapen
• Ansatte/frivillige/tillitsvalgte i klubber som ofte får regelspørsmål
• De som ønsker å fortsette til Nivå 2
• De som ønsker å bli golfdommer

Målet med seminaret
Etter endt seminar skal deltagerne ha god kunnskap om reglene. I de fleste regelsituasjoner som oppstår på banen, skal deltagerne være i stand til å spille videre etter reglene.

Innhold
• Fokus på de grunnleggende og viktigste reglene og Spillerens utgave av golfreglene
• Praktisk demonstrasjon
• Nivå 1 regeltest (frivillig, men anbefales). Obligatorisk for videre deltagelse på Nivå 2

Seminaravgift Kr. 800,- som inkluderer:
• Forberedelsesguide (sendes på e-post to uker før seminaret).
• Regelbok (Player’s Edition - engelsk originalversjon av Spillerens utgave). Deles ut på seminaret.
• Lunsj og kaffepauser.
• Nivå 1 regeltest og diplom.

Seminaret faktureres den enkelte deltager etter seminaret hvis ikke annet er avtalt på forhånd. Reise/overnatting Reise og ev. overnatting ordnes og bekostes av den enkelte selv. Ved overnatting på et Choice hotell, bruk fordelskoden 66163 (opptil 20% rabatt) eller bestill via NGFs fordelsside.

Antall deltagere 40 deltagere etter «først til mølla prinsippet»

Ønsker du å bli golfdommer? Nivå 1 regelseminar er første trinn i NGFs dommeropplæring. Se mer på www.golfforbundet.no