Petter slo alle i senior-KM

Av: Marianne Haugland  |  Publisert: 30. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Helgens klubbmesterskap for seniorer er over. Les om resultatene og meld deg på klubbmesterskapet for alle i klubben 1.-2. september.

Bare 3 slag over banens par var alt Petter Lund (76) trengte før han avsluttet søndagens runde i senior-KM på Soon Golfbane som dagens beste spiller - uansett klasse.

Se alle resultatene fra senior-KM i Soon Golfklubb i helgen.

- Jeg forsøker å ta ett slag om gangen, og denne gangen fikk jeg det til, forteller Petter. - Jeg var i bunker 6 ganger; 3 fairway-bunkere hvorav en havnet på green og 3 greenbunkere hvorav jeg fikk 2 par. Det er bare å fokusere ut fra forholdene der og da, sier den nyslåtte mesteren som også vil understreke betydningen av hyggelig selskap som han hadde på runden.

Det er mange golfere som har mye å hente på den mentale delen av spillet. Man blir som kjent god på det man trener på. Tips: Vår pro Marcus kan hjelpe også med dette. Greenene er for øvrig på sitt beste etter vinterens skader.

Meld deg på årets klubbmesterskap 1.-2. sep. her.

Hans Christian ble senior klubbmester, yngre herrer
Det var tett i ledelsen i klassen for yngre herrer (50-64 år), og på hull 16 dro Tore Eriksen forbi Hans Christian Haugen. Men én birdie og én dobbelbogey senere var forholdet snudd og HC trakk det lengste strået i år. Tore havnet på 3.plassen (+14), Jørn Sandvig på 2. plass (+13) og årets senior klubbmester, yngre herrer ble altså Hans Christian Haugen (+12).

Christin Antonsen ble senior klubbmester, yngre damer
Stødig og stabilt spill var oppskriften for Christin for å nå til topps som årets senior klubbmester, yngre damer (+19). Da hjalp det ikke at både Lise Sørum (2.pl. +21) og Ellen K. Larsen (3.pl. +22) leverte sterke runder på siste 9 hull.

Kirsti Haugh ble senior klubbmester, veteran damer
I klassen fra 65 år og eldre ble den beste runden spilt på +28 slag. Kirstis runde på +32 ble likevel kåret til årets vinnerrunde i og med et regelbrudd som førte til diskvalifikasjon. Det er nemlig ikke lov å trene på banen samme dag som en turnering i slagspill (Regel 7-1). Det ble en dyr lærepenger, men også en nyttig påminnelse for oss alle. Les reglene her. Hege Aasheim og Ellen Gjerdrum Strand tok hhv. 2. og 3. plassen.

Petter Lund ble senior klubbmester, veteran herrer
Som nevnt imponerte Petter med en runde på kun 73 slag. Neste mann spilte på hederlige +13 og dermed fikk Svein Haugvaldstad 2. plassen. Knut Styren tok 3. plassen (+20).

Lasse Laran vant stablefordklassen, herrer
De tre herrene på pallen spilte alle til handicap, eller bedre. Lasse Laran imponerte med 38 poeng, mens hakk i hæl fulgte Viggo Normann Paulsen med 37 p. og Bjarne Røed på par.

Elisabeth Skovholt vant stablefordklassen, damer
Elisabeth "hadde dagen" og slo sine konkurrenter langt ned i golfskoene med hele 40 poeng! Hun vant dermed sin klasse, med Anne Winther på 2. plass (- 6p.) og Tone Syse på 3. plass (-7 p.).

Trygve Stein Dahl vant 9-hullsklassen
Det var 2 deltakere i årets klasse over 9 hull. Trygve Stein Dahl spilte til sitt handicap og vant dermed klassen sin. Med like mange slag, men et bedre handicap og dermed færre poeng havnet Guttorm Hjertøy på 2. plassen.

Soon Golfklubb takker Petter og Hans Christian for vel gjennomført turneringsledelse.