Fordi vi fortjener det!

Av: Marianne Haugland  |  Publisert: 10. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 4. september var medlemmenes dag. 2 store turneringer - toppet med fest med herlig mat, drikke og live-band.

"Nå var det på tide med en fest!" Det var muligens det hyppigst gjentatte setningen blant de nærmere 60 deltakerne som hadde samlet seg i teltet ved golfbanen denne lørdagen.

Styret i Soon Golfklubb var skjønt enige og inviterte medlemmene, med følge, til en helaften - ja, nærmest en hel dag. For de fleste hadde tidligere på dagen deltatt i den tradisjonelle Champagneturneringen - ladies only - eller i nykommeren "Herrelaget".

Kvalitetsråvarer og kjærlighet til god mat
I god tid var blant annet laks fra Son Brygge og svinenakker fra Ertnes marinert og rubbet etter alle kunstens regler. Alt godgjorde seg på 5 griller og gjestene kunne forsyne seg av saftig, mør og ytterst smakfull grillmat med stor variasjon i perfekt tilbehør. Hatten av for Andreas Øwre, Johan Øwre Haugen, Fredrik Holst og Rolf Harald Solberg. Takk for maten!

Søte fristelser
Som prikken over i-en fulgte kaker - og etterhvert kaffe. Damegruppa leverte kaker med bringebærmousse, gulrot, mandler, eple, sjokolade, nøtter, kanel og frukt. Takk til Hedda Sponland, Monica Heck, Ellen Hansson Haugen, Kaja Magnussen, Christin Ødegård Eriksen og Marianne Haugland.

Enten var det særdeles sultne golfere - eller kanskje svært god planlegging - for da måltidet var over var det bare 4 pølser og 2 kanelsnurrer igjen.

Opp igjen!
Etter middag vanket premieutdeling og noen ord om stor vekst og gode tider fra styret i klubben. Vi fikk også høre at baneselskapet har plukket opp igjen planene om utbygging av banen. Mer informasjon om dette kommer snart på nettsidene. Deretter rigget bandet seg. Daryl Mcdade & Soul XL fikk liv i danseføttene. I en virvel av en dans gikk Kai (82) overende og spratt opp igjen som en ungfole etter 2 sekunder. En imponerende øvelse!

Mange nevnt, noen glemt
En såpass stor fest krever godt for- og etterarbeid. Fra planlegging og invitasjoner, booking av utstyr, band, mat og drikke. Til rydding og vasking i etterkant. Vi fikk med oss at Håkon Eriksen, Stine Pettersen, Kaja Magnussen og Marianne Haugland hjalp godt til. Det er sikkert noen vi har glemt, som også fortjener en stor takk: Takk!

Og sist - men absolutt ikke minst. Tvert i mot. Selve festkomiteen som gjorde alt dette mulig: Fredrik Holst, med god hjelp fra Hans Christian Haugen og Roy Sørensen. Klubben og medlemmene er veldig glad for at dere stelte i stand en skikkelig fest for oss - og at dere syntes vi fortjente det.