Pink Cup samlet inn kr 48 500!

Av: Marianne Haugland  |  Publisert: 5. juni 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Soon Golfklubb klarte det igjen:- Rekorden fra i fjor er slått, forteller Ellen Kathrine Larsen, Pink Cup-general i klubben. Hver krone går til forskning på kreft.

Golfbanen i Son har høy kvalitet og tar heldigvis godt unna regn, for de 60 spillerne fikk testet regntøy og paraplyer under lørdagens runde.

Alle lag spilte under par
Turneringsformen var scramble over 18 hull med 4 på hvert lag. Når alle hadde kommet i mål, ble resultatene justert i henhold til handicap, slik at de lagene med høyest handicap fikk trukket fra noen ekstra slag. På den måten gikk nok alle deltakerne årets aller beste runde. Ikke et eneste av de 15 lagene spilte over par. Resultatene ser du lenger ned.

Ny golfbil og storsalg av varm kaffe
Klubben har nettopp kjøpt inn en ny golfbil. Den skal kunne brukes både av funksjonshemmede og andre som ønsker å bruke bil på banen. Akkurat denne lørdagen var det Elin Brockstedt som kjørte rundt og solgte kaker og kaffe for å få golferne i enda bedre humør, og få inn enda mer penger til kreftsaken.

Lokalt næringsliv er enestående rause
God dugnadsånd i damegruppen i Soon Golfklubb, og mange av deres medhjelpere, er det som skal til for å få inn det rekordhøye beløpet som - helt nøyaktig - endte på kr 48 538. Bare loddsalg innbrakte 10 000 kroner og gevinstene er levert fra alle disse du ser i tabellen nedenfor. Når de er så greie med Pink Cup, så håper vi at vi alle kan støtte opp om dem tilbake.

I tillegg til premier kom det inn penger fra flere bedrifter: kr 1000 fra Malermester Tom Beving AS, kr 3000,- fra Vestby Elektro-Service AS, kr 2000 fra Follo Kiropraktorsenter, kr 3000 fra Sonskilen Båthavn AS og kr 1800 fra Connect Electro.

Vinnerne av turneringen
Laget som vant besto av Peder Kvam, Ellen Larsen, Tore Ausland og Kjell Zakariassen. De endte på 12 under par. Resten av resultatene kan du lese her.
Lengste drive var på hull 5 og 14 (dvs. sjanse på begge rundene). Ingen klarte å slå kanondriven til Hans Christian Haugen. Nærmest pinnen på hull 7/16 ble vunnet av Jørn Sandvig. Gratulerer!

Disse gjorde Pink Cup mulig.
En stor takk til:
Andre Håvak Kirsten og Tor Gundersen
Anita Wulvig Lise Sørum
Berit og Jørn Sandvig Liv Lundberg
Bitten Gustavsen Luqi Lu
Christin Ødegaard Eriksen Marianne Haugland
Elin Brockstedt Max og Julie Wahlqvist
Ellen Due Vikanes Per Arne Larsen
Ellen Haugen Hansson Sigrun og Lasse Ludvigsen
Ellen Kathrine Larsen Sølvi van Spronsen
Hans Christian Haugen Steinar Gustavsen
Henning Sveen Thor Einar og Eva Ombustvedt
for kakebaking, gevinster, smøring av rundstykker, salg på banen, pakke baller til båten, rydde fest og mye mer.

Våre sponsorer! Tusen takk. Klikk og les mer om dem - og bruk dem.
Apotek1 Mega Extra
Ark Bokhandel Mitch