Hvilke baller bruker de «beste» slicerne på Soon Golfbane?

Av: Marianne Haugland  |  Publisert: 29. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tor Gundersen har tatt en tur langs golfbanen og plukket baller. Han har gjort seg noen tanker. Kanskje kjenner du igjen deg selv? Eller en du ofte spiller sammen med?

I koronakarantene valgte jeg å gå tur på vestsiden av Stavnesbekken. Ingen problemer med å holde avstand  på "mer enn 2" der, (og da snakker jeg om 2 km).

Selv på vestsiden er det betydelige med «lost balls». Disse stammer fra klubbens spillere og gjestespillere (sikkert flest blant dem) som har de «beste» slicene.

Men hva slags baller bruker slicerne?
Ikke overraskende er det at Titleist er i flertall, men at Wilson stod så sterkt overrasker. Det kan likevel se ut til å ha sin naturlige forklaring da de tydeligvis har hatt en firma-event eller noe sånt i Son, da det står «Wilson Staff» på mange av dem.

Merk ballen - mer moro å finne den

Ellers er det å merke seg at svært få av slicerne merker ballene sine. Det er en uting, da det reduserer moroa med å lete etter slike baller betydelig. Artig likevel at jeg fant en Ø, han kjenner jeg, - en langtslående lokal kjendis! Jeg lover full diskresjon ved senere overlevering av ballen.

Kun 23 % merkede baller er for dårlig! Regner med et oppsving i salget av merketusj i Proshopen så snart banen åpner.

Om det er få eller mange logoballer på slicesiden av Stavnesbekken er uklart, men de utgjorde kun 21 % av analysegrunnlaget. Kanskje OK for LogoSponsorene (heldigvis ingen med Sonskilen Båthavn), men her er det jo gode profileringsmuligheter når markedet igjen skal skyte fart. Artig med en «PRACTICE», - hvis den var slått fra Drivingrangen var det slaget pene 470 m!

Likte også at «Norgeseliten» var representert. Litt usikker på bransje, men neppe golfrelatert!

Ellers er det å merke seg at kun Audi blant bilmerkene var på gærne siden av bekken. Vi vet jo fra før at Porche står sterkt i Son!

Ballen «Tumba Line» hadde jeg aldri sett før. Ikke visste jeg heller at den kjente svenske ishockeyspilleren Sven Tumba Johansson satset på golf etter hockey-karrieren! En virkelig allsidig «idrottare»; vm- og ol-medaljer (1952-1968) i hockey, landskap 1956 mot Norge i fotball og representerte Sverige (1973) i World Professional Championship i golf. Godt vi har mange år foran oss!

hilsen Tor Gundersen,
på tur i koronakarantene