"Grill og Spill" ONSDAGER

Av: Julie Wahlqvist  |  Publisert: 7. juni 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hver onsdag kl.17 arrangerer Soon Golfklubb turnering for alle mellom 54 og 37 i hcp. Dette har blitt en suksess! Andre medlemmer som ønsker en "effektiv" golfrunde oppfordres til å ikke booke tid rett etter oss:-) I Golfbox er det blokkert med "Grill og Spill". Akkurat denne dagen vil vi ikke "slippe gjennom" spillere som starter etter "oss". Håper på forståelse for dette:-) Vi skynder oss alt vi kan.

Kjære medlem,

Du får dette tilbudet fordi du er viktig for oss. Alle medlemmer i Soon Golfklubb skal ha et tilbud som er tilpasset ferdighetene man har, og ifølge medlemsregisteret vårt har du et handicap mellom 37 - 54.

For mange som er i den handicap-kategorien har golfkarrieren akkurat begynt, eller så har man ikke kommet seg videre etter introduksjonskurset. Alle golfere har vært der - hvor man ikke nødvendigvis føler at man har kommet skikkelig i gang, eller man føler seg utilpass på banen fordi det er så mange gode golfspillere. Man kan føle på at «alle» ser at du har et høyt handicap.

Derfor arrangerer vi et konsept, der ingen ting av dette gjelder. Vi har kalt konseptet «Grill & Spill». Målet er at du skal komme deg ut på banen å kose deg, uten press og helt uten noe annet mål for øye, enn å spille golf på Soon.

Vi invitere deg til «Grill & spill» på onsdag 10.juni kl.17:00. Der treffer du medlemmer i klubben som er i samme situasjon som deg.
Du blir selvsagt med på så mange onsdager du selv vil, og det er helt gratis uten noen form for forpliktelse.

Vi begynner dagen på terrassen på klubbhuset med grilling av pølser kl. 17:00. Det er en egenandel på kr. 50 for deltagelse (og pølser og kaffe til de som vil). Så langt det går opp, deler vi inn i 3 og 3, og spiller et lagspill som heter scramble, hvor hvert lag består av to, tre eller fire spillere. Alle spillere på laget slår ut hver sin ball fra utslagsstedet. Deretter velger laget den best plasserte ballen, og øvrige baller plukkes opp. Deretter dropper spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra den best plasserte ballen og slår sine slag derifra. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgt ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull. Dette er ikke en turnering, men ment som en hyggelig tilnærming til spill på banen.

Vi er en liten håndfull blide og snille medlemmer, som er tilstede for å bistå deg og passe på at du skal har en kjempefin opplevelseJ

Setter veldig pris på hvis så mange som mulig melder seg på senest en dag i forveien (eller så tidlig som mulig). Det gjør planleggingen litt lettere for oss. Meld deg da på allerede nå for ONSDAG 10.JUNI KL.17: https://soongolf.no/kurs/grill-og-spill-2020
Som sagt, du kommer de onsdager som passer deg.
Dette blir fjerde onsdagen i år. Se bilder fra forrige uke under, da var vi 7 flighter etter hverandre med «54 hcp’ere».

Håper å se så mange som mulig av dere!

Med vennlig golfhilsen fra alle oss i Soon Golfklubb.

Bjarne, Kenneth og Julie m.fl.

(Vi har også en egen facebookgruppe, søk opp: https://www.facebook.com/search/top/?q=soon%20golf%20-%20grill%20og%20spill%20-%20og%20nybegynnertrening)